افزایش بیش از ۱۲.۵ هکتاری مساحت فضای سبز در سال جاری

فردیس نیوز- مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری فردیس گفت: در سال جاری بیش از ۱۲.۵ هکتار به مساحت فضای سبز شهری افزوده می شود.

حسین باباخانی در خصوص برنامه های مدیریت سیما، منظر و فضای سبز شهری در سال جاری، اظهار کرد: گذر فردوس با مساحت ۲.۸ هکتار در ضلع جنوبی پارک تندرستی، اولین پروژه سیما منظر در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. در حال حاضر روشنایی گذر فردوس اجرا شده و پس از اجرای فاز ۳ عمرانی، این پروژه در تیرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اجرای سبزراه مارلیک به مساحت ۶ هکتار درحاشیه ضلع جنوبی شهرک سپاه و اجرای سبزراه شهرک راه‌آهن به مساحت ۱۸ هزار متر مربع از برنامه‌های امسال حوزه مدیریت فضای سبز شهرداری فردیس است. فاز یک طراحی پروژه سبزراه شهرک راه‌آهن انجام شده و فاز ۲ آن به زودی پایان یافته و به مرحله تشریفات مناقصه می‌رسد.

باباخانی گفت: اجرای پروژه باغ ایرانی به مساحت ۱۴ هزارمتر مربع در مجاورت پارک بانوان در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر فاز ۲ طراحی این پروژه انجام شده و پس از انجام تشریفات مناقصه، در سال جاری کلید می خورد. همچنین احداث چمن مصنوعی پارک نسترن در منطقه یک و پارک رضوان به مساحت ۵ هزار متر مربع در سال جاری در دستور کار است.

وی بهسازی پارک های سطح شهر و مبلمان آنها از جمله برنامه های امسال شهرداری فردیس دانست و افزود: عملیات عمرانی احداث دو مخزن ذخیره آب انجام شده و پس از تامین تجهیزات مکانیکی و الکتریکی امسال به بهره برداری می‌رسد.‌

مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری فردیس با بیان اینکه احداث دیوار پارک تندرستی به منظور افزایش امنیت این پارک انجام می‌شود؛ گفت: احداث پارک پیک و ادامه پارک گفتگو انجام می شود. همچنین بازسازی پارک‌های صلات، ارم و اهری، همچنین اصلاح روشنایی پارک‌های سطح مناطق ۱ و ۲ در دستور کار است.

گفتنی است؛ پارک‌های بانوان، گفتگو ، ساحل و ۱۷ شهریور با مجموع مساحتی بیش از ۴۰ هزار متر مربع از جمله اقدامات مدیریت سیما منظر و فضای سبز شهرداری فردیس در سال ۱۴۰۲ بوده که با هدف توسعه سرانه فضای سبز اجرا شده است./روابط عمومی شهرداری

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا