دو پارک بزرگ فردیس، پارک های بدون دخانیات

فردیس نیوز- همایش زمین پاک” و پویش ملی “نه به ته سیگار” به مناسبت روز جهانی زمین پاک، به همت شهرداری فردیس با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان و انجمن های محیط زیست و با حضور جمعی از مسوولان استان و شهرستان، مدیران شهری و دوستداران محیط زیست ظهر امروز در سالن ایثاربرگزار و آموزش هایی در خصوص حفاظت محیط زیست توسط اساتید این حوزه ارائه شد.

اصغر نصیری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری فردیس با اشاره به وجود صنایع آلاینده محیط زیست در فردیس، اظهار کرد: وجود نیروگاه منتظر قائم، شبکه های گازی، انبار نفت، ترافیک، تراکم جمعیتی در گستره کوچک شهر فردیس، محیط زیست را تهدید می کند و لازم است همه مسوولان برای حفظ محیط زیست دست به دست هم بدهند.

وی با تاکید بر لزوم مهارت آموزی در حوزه محیط زیست، افزود: در فردیس روزانه ۲۵۰ تن زباله تولید می شود و این میزان در سال به بیش از۹۰ هزار تن می رسد. شهرداری فردیس برای خدمات مدیریت پسماند سالیانه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند که در صورت کاهش تولید زباله، هزینه این بخش صرف تامین رفاه و آسایش شهروندان می شود.

معاون شهردار فردیس با بیان اینکه روزانه ۶۵۰ گرم زباله توسط هر فرد تولید می شود؛ اضافه کرد: ۵۰۵ نفر نیروی پاکبان برای جمع‌آوری و رفت و روب زباله در شهر و خدمت به شهروندان تلاش می‌کنند. مشارکت مردم در جهت کاهش تولید زباله و حفظ محیط زیست یک ضرورت است که می تواند با همراهی با مسوولان در کاهش آلودگی ها موثر باشد.
وی با اشاره به آلودگی های زیست محیطی فیلتر سیگار، گفت: فیلتر سیگاراز عوامل تهدید کننده محیط زیست و آلودگی خاک و آب است. بنابراین رها کردن فیلتر سیگار در طبیعت، یک تهدید جدی برای محیط زیست محسوب می شود.
نصیری از استقرار دو محفظه جمع‌آوری فیلتر سیگار در دو پارک بهشت و تندرستی خبر داد و افزود: این دو پارک به عنوان پارک بدون دخانیات معرفی می شوند و از شهروندان تقاضا داریم حداقل در این دو پارک به مصرف سیگار اقدام نکنند. همچنین در این پارک ها باید از عرضه قلیان جلوگیری شود و دکه ها هم به عدم فروش سیگار ترغیب شوند./ پایگاه خبری مدیریت شهری فردیس

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا