وعده هر ماه افتتاح یک پروژه در حال تحقق است

شهر فردیس- فردیس در مسیر ساخت و پیشرفت است. هر گوشه از شهر را که بنگرید، پروژه ای در حال اجراست. شاید این اقدامات، سطح توقع را از شهردار فردیس بالا برده باشد.

زمانی تغییر سنگ فرش چندین ساله بلوار فردیس پروژه ای سنگین محسوب می شد، اما الان بنای ایجاد تقاطع غیر همسطح ریخته می شود.
اگر زمانی افتتاح پروژه ها محدود به هفته دولت و دهه فجر بود، حال وعده هر ماه افتتاح پروژه داده می شود.

سید حمید یعقوبی، رئیس شورای شهر فردیس، می گوید: «طبق وعده داده شده به شهروندان فردیسی و با تلاش مدیریت شهری، هر ماه شاهد افتتاح یک پروژه در شهر خواهیم بود.»

سید حمید یعقوبی
سید حمید یعقوبی، رئیس شورای شهر فردیس

وعده داده شده برای شهردار بسیار سنگین و شاید طاقت فرساست. بار توقع را بر دوش اعضای شورا خواهد گذاشت و از همه مهمتر تلنگری برای سایر مدیران اجرایی جهت همراهی خود با این تلاش بی وقفه است.

در این ایام، آنچه بیشتر به چشم آمد، علاوه بر افتتاح پروژه های مختلف، شاهد کلنگ زنی پروژه ای دیگر در روز افتتاحیه و بهره برداری از دیگر پروژه ها بوده ایم و این یعنی عزمی راسخ برای پیشرفت و صدق وعده ها.

یعقوبی نیز با لحاظ نمودن این اقدامات، اظهار کرد: «در همین راستا امیدواریم با وجود تراکم جمعیت بالا بتوانیم با توسعه زیرساخت ها، پروژه های بیشتری در جهت ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان اجرا و به اتمام برسد.»

فردیس سال ها از قافله پیشرفت عقب مانده و نیازمند دلسوزی بیشتر است. ریل گذاری پیشرفت با شورای شهر است و تلاش برای تحقق برنامه های شورا بر عهده مدیران اجرایی شهرداری و در راس آنها شهردار فردیس، محمد رضا احمدی نژاد.

رییس شورای شهر فردیس با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارتقاء سرانه ها و زیرساخت‌های شهری در فردیس گفت: «رویکرد شورای اسلامی شهر فردیس تقویت نقش مطالعات کارشناسی در کمیسیون های تخصصی است و پروژه هایی که توسط شهرداری فردیس به اجرا گذاشته شده حاصل نگاه توسعه محور و حمایت های شورا است.»

یعقوبی تصریح کرد: «با پیگیری و نظارت مستمر شهردار فردیس، چندین پروژه عمرانی در حوزه های فرهنگی، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک، ورزشی و اجتماعی در سطح شهر در حال اجراست که با توجه به افزایش تعداد پروژه های در دست اقدام، این وعده به شهروندان داده شد که هر ماه شاهد افتتاح یک پروژه عمرانی در شهر فردیس باشیم.»

توسعه باید متوازن، محله محور با رویکرد ایجاد زیر ساخت و در نظر گرفتن واقعیت های روز فردیس باشد. منتخبین مردم در شورای شهر با احصاء مشکلات و نیاز های مناطق مختلف، گفتگو های چهره به چهره مردمی و حضور در محله های شهر، نقش کلیدی در تعریف پروژه ها دارند. بودجه 2 هزار میلیاردی برای عمران فردیس اندک نیست، اما با توجه به هزینه های تمام شده هر پروژه و گستردگی نیاز های عمرانی شهر، ناچیز است. با این وجود روز ها و شب ها در فردیس کار عمرانی انجام می شود. ممکن است برای برخی از پروژه ها( همانند پروژه نصب سیستم صوتی در بلوار شهدا که زعم نویسنده با این مبالغ هزینه شده راههای بهتری هم برای بهره مندی شهروندان از سیستم های صوتی جهت مراسمات و مناسبات وجود دارد) نقدی باشد، اما تاکید دارم که دیکته نوشته نشده، غلطی هم ندارد.

سید حمید یعقوبی با این جمله توقعات را فراتر نیز برده است: «تعداد افتتاح پروژه ها در ماه های آینده به بیش از یک مورد می رسد و در ایام دهه فجر سال جاری چند پروژه دیگر از جمله فرهنگسرا و بوستان توسط شهرداری فردیس به بهره برداری خواهد رسید.»

حال ما، رسانه های شهر و مردم فردیس هر ماه منتظر افتتاح پروژه ای جدید برای رسیدن به حد مطلوب زندگی شهر نشینی در متراکم ترین شهر ایران و البته محروم ترین آن هستیم. لذت بخش است که زین پس به جای مطالبه برنامه ریزی و یا تکمیل پروژه ای، افتتاح پروژه را بخواهیم و حتی زین پس می توانیم بر کیفیت پروژه ها مطالبه داشته باشیم.

سید حمید یعقوبی به عنوان رئیس شورای شهر فردیس و از قدما و خوش نامان شهر وعده ای داده است که من بعد پیگیر آن خواهیم بود./مهدی مزرئی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا