اینجا غزه ایران است

مهدی مزرئی- غزه نماد صبر و استقامت است. متراکم ترین شهر جهان که به مردمی محروم و مظلوم شناخته می شود.

در هر شرایطی اعتلای نام کشورشان را فریاد میزنند و مقاومت عجین شده خلق و خوی آنهاست. باریکه ای جنوبی، با مردمی سرافراز و اراده ای به وسعت جهان. آری غزه، بهشتی در جهنم دنیای امروزیست.

مهدی مزرئی
مهدی مزرئی

اشتباه برداشت نکنید. این مطلب برای وصف غزه نیست. تنها شبیه سازی برای شناخت بهتر متراکم ترین شهرستان کشور و دومین شهر پر جمعیت خاورمیانه پس از غزه در باریکه ای در جنوب کرج است.
شهرستانی به مرکزیت فردیس، با جمعیتی نزدیک به 800 هزار نفر تنها در وسعتی به اندازه 88 کیلومتر مربع!

جناب رییس جمهور و هیات محترم دولت! خوش آمدید…
به شهر شهدای اقتدار خوش آمدید.

به مأمن فرزندان غیوری که دانش، تلاش و خونشان مایه عزت ایران، خوشحالی یاران و کرنش دشمنان شده است، خوش آمدید.
به شهر عاشقان ولایت و امامت خوش آمدید.

مردمی همیشه در صحنه و پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی به شما و هیأت همراهتان خوش آمدی در شأن تلاش های بی وقفه شما می گویند نه محرومیت هایی که نصیبشان شده است.
اینجا مجموعه محرومیتها در یک شهرستان است.

شهرستانی با جمعیت عمدتا کارگری و جوان که بسیاری به جبر شرایط اقتصادی ساکن فردیس شده اند.

اندکی پای درد و دل گویه های شهرمان بنشینید، قطعا چاره ها باز خواهند شد.

ما فقیر ترین سرانه آموزشی را داریم!

فردیس کمتر از یک دوم سرانه آموزشی البرز، سرانه دارد، این در حالیست که سرانه آموزشی البرز، خود در رده های آخر کشور است. تا همین سال گذشته ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، حداقل نیاز فردیس محسوب می شد و حال با رشد تصاعدی در شهر، نیاز ها از این فراتر نیز رفته است.

فاجعه بار تر از این کمبود، عدم استقلال اداره آموزش و پرورش آن است که بارها با وعده تجزیه و استقلال از کرج، فقط گذر عمر را بر برگه های درخواست و تایید نشان می دهد!

فقر سرانه درمانی

حدود ۷۰۰ هزار شهروند فردیسی تا همین چند وقت پیش از تخت های بیمارستانی سهمی نداشت و البته به لطف وعده صدق شما و پیگیری های استاندار و فرماندار دغدغه مند حضرتعالی در البرز و فردیس، صاحب ۲۶۰ تخت بیمارستانی شده ایم. اما ۷۰۰ هزار نفر جمعیت کجا و ۲۶۰ تخت بیمارستانی و مجموعه ای کم امکانات کجا؟

وعده دیگری مبنی بر احداث بیمارستانی جنرال در شهر مشکین دشت از توابع فردیس داده اید، مردم صداقت همیشگی شما در عمل به وعده ها در کمترین زمان ممکن را توقع دارند، چرا که جمعیت رو به افزایش است و امکانات اندک.

از سوی دیگر تجهیز ملزومات پزشکی و بکارگیری کادر درمان متخصص در کوتاه ترین زمان ممکن در بیمارستان سردار قاسم سلیمانی، کام شیرین مردم فردیس از افتتاح این بیمارستان را شیرین تر خواهد کرد.

تنش آبی و فرونشست زمین

عمیق ترین چاه کشور در فردیس حفر شده است! دیری نخواهد پایید که فاجعه فرونشست زمین در مناطق مختلف فردیس، پیش از سایر نقاط کشور گریبان شهر را خواهد گرفت. عمری در انتظار انتقال سهم آب فردیس از منابع آبهای سطحی بودیم و به تازگی بارقه هایی از امید نمایان شده است. اما بزرگترین چاره تنش آبی شهرستان تنها با احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری و بستن چاههای نیروگاه منتظر قائم خواهد بود.

پروژه ای که زمین و بودجه کافی از منابع ملی را می طلبد و تنها به دست گره گشای حضرتعالی باز خواهد شد. دانیم که دغدغه آینده همه ایران را دارید و بر شما واجب است که دغدغه فردیس را همچون نقاط محروم کشور داشته باشید و چه بسا فراتر از آنها!
فردیس همواره عشق در گرو سربلندی و پیشرفت کشور داده است.

گواه این مدعا شهدای شاخصی است که در جنگ تحمیلی، شهدای اقتدار، شهدای مدافع حرم، نام فردیس را زبانزد کرده و صنایعی در دل خود دارد که آوازه آن در جهان پیچیده است. نیروگاه منتظر قائم انرژی مورد نیاز حجم گسترده ای از صنایع و شهر ها را تامین میکند و شهروندان فردیسی تاوان راحتی کشور را می دهند بدون آنکه بهره خاصی از این همراهی داشته باشند.

مصرف آبهای زیر زمینی، آلودگی هوا و ترافیک هدیه به فردیسوندان است و ارزش افزوده و بودجه های ملی برای کاهش محرومیت ها سهم نقاط دیگر. عدالت در تخصیص اعتبارات بر اساس همراهی این مردم دلسوز حداقل انتظار آنها از شما به عنوان رییس دولت است که از دل همین مردم با مشارکتی مثال زدنی در انتخابات گذشته اعتماد خود را به وضوح نشان داده اند.

ترافیک کشنده

ایکاش روزی بدون اسکورت و برنامه هماهنگ شده قبلی وارد شهر شوید. ترافیک مرگباری که حتی در تهران هم دیده نشده، لمس خواهید کرد. ساده و بی پرده تنها راه کاهش این ترافیک مرگبار، احداث قطار شهریست. فردیس شهر مواصلاتیست. توان بودجه فردیس به قطار شهری نمی رسد. حتی برادر بزرگتر ما، کرج، هم به تنهایی قادر به احداث و تکمیل قطار شهری نبوده و نیست.

سهم غزه نشینان کشور، داشتن مهمترین وسیله حمل و نقل عمومی، نه تنها برای خود، بلکه برای آسایش همه ساکنین شهرهای اطراف است.

تکمیل و اتصال رینگ جنوبی بزرگراه همت و جاده نیایش از نیاز های مبرم و البته مسکن مقطعی تا درمان قطعیست.

هر چند نیاز ها فراوان است و به قطع به سمع و نظر حضرتعالی و هیات دولت رسیده است.

به همین سطور اکتفا کرده و برای همه خادمان کشور دست به دعای سلامتی و عافیت بر می داریم.

در اینجا از تلاش های بزرگان و مدیران ارشد شهرستان، بالاخص حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فهیم و فرهیخته، و مهندس خداداد کاشفی، فرماندار جهادی و دلسوز فردیس، برای کاهش محرومیت ها تلاش فراوان داشته اند را ارج می نهیم. قدردانی از خادمان تلاشگر و مردمی، وظیفه ایست که ادا خواهیم کرد.

رسیدن به ایده آل ها برای نزدیک به یک میلیون ساکن این شهرستان پر تراکم و محروم کشور شاید سال ها زمان نیاز داشته باشد، اما امید داریم که «سید محرومان» نگاهی فراتر از معمول به فردیس داشته باشد، شاید که ثمره این توجه مهربانانه، تداوم حضور گسترده فردیس نشینان در انتخابات پیش رو باشد.

به امید روز هایی که ایرانیان برای حداقل ها، نیازمند شرمنده شدن و شرمنده کردن نباشند.

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا