در برخی ادارات فردیس بدون رشوه, کاری انجام نمی شود

فردیس نیوز- در نشستی صمیمانه میان امام جمعه و اصحاب رسانه شهرستان فردیس, مشکلات شهری, انتزاع اموال فردیس از کرج و برخی اختلافات کلان شهرستانی به نقد و بررسی گذاشته شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با بیان نقش کلیدی رسانه ها در افزایش آگاهی جامعه گفت:
بخش مهمی از مشکلات شهری, عدم آگاهیست و بدون شک نقش اصحاب رسانه در آگاهی رسانی غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی

امام جمعه شهرستان فردیس تأکید کرد: با وجود آسیب های فرهنگی و اجتماعی فراوان در فردیس ایجاد آگاهی در راستای کاهش این آسیب ها بسیار موثر است.

وی با اشاره به سنگینی حق طلبی برای برخی مدیران ضعیف, گفت: نباید برای عدالت طلبی و فریاد حق خواهی هزینه داده شود

دکتر حسینی افزود: اگر فردی برای انجام امور اداری نیاز به توصیه نامه از نهادی همچون دفتر امام جمعه دارد, یعنی یک جای کار آن اداره می لنگد!

ایشان نسبت به مشکلات اخیر شهرستان همچون کمبود برق و قطعی آب در نقاط مختلف فردیس و عدم پاسخگویی مناسب مسئولین امر گفت: مسئول در جمهوری اسلامی یعنی پاسخگو. کسی که مسئول شد باید پاسخگو باشد. مدیریت هم یعنی پیش بینی. مردم دادشان در آمد که دیگر فایده ندارد.

امام جمعه شهرستان فردیس در خصوص اتفاقات مدیریت شهری نیز اینگونه پاسخگو بودند: آنچه در شورا و یا مدیریت کلان شهر دیده می شود, تسویه حساب های شخصی یا زیاده خواهیست! هر چند در استان و کشور هم در برخی موارد شاهد آن هستیم.

وی افزود: عدم ثبات مدیریت شهری به هر شکل بر علیه مردم است.

حجت الاسلام حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار ما نسبت به تعطیلی دیدارهای محلی که سابقا در محله های مختلف فردیس و با حضور مسئولین شهرستان برگزار می شد, گفت: برخی از مدیران بالادستی تماس می گرفتند و مدیران را از حضور منع می کردند!

ایشان در پاسخ به انتقاد ما نسبت به عدم ارائه برنامه ای جامع و شاخص در خصوص اوقات فراغت و هدر رفتن بهترین زمان برای انجام امور فرهنگی بنیادی در فردیس, دایره انتقادات از دستگاههای ذیربط در این خصوص را باز گذاشته و گفتند: به عنوان مثال آموزش و پرورش 10 درصد توانایی خود در ایجاد بستر مناسب جهت بهره مندی دانش آموزان از این ایام را به کار نبسته است و انتقاد شما صحیح است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس برخورد سلبی با بد حجابی را آخرین راه جهت فرهنگ سازی دانست و تصریح کرد: در خصوص عفاف و حجاب باید ریشه یابی شود. یکی از علل جهل است که باید آگاهی رسانی شود. در همین راستا طرحی برای آموزش بانوانی دغدغه مند جهت آگاهی بخشی عمومی در حال انجام است

وی افزود: علت دیگر لج بازیست و با تقابل نمی شود مشکل را حل کرد. بلکه باید رضایت عمومی از جمله کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی را افزایش داد. در آخر هم افرادی هستند که هدفشان از بی حجابی به سخره گرفتن اعتقادات و باورهای جامعه و مقابله با نظام و اسلام است که برخورد سلبی تنها راه بازدارندگی خواهد بود.

یکی از نکات قابل تأمل و البته دردناک جامعه که حجت الاسلام سید ابرهیم حسینی به آن اشاره کرد, سلامت اداریست. وی گفت: بنده شخصا خبر دارم که در برخی ادارات بدون رشوه, کاری انجام نمی شود!
امر به معروف و نهی از منکر فقط حجاب نیست. فساد اداری هم هست!

در پایان نیز به مناسبت گرامیداشت روز قلم, از فعالان حوزه خبر و رسانه تجلیل و عکسی به یادگار گرفته شد.

لازم به ذکر است که صحبت های دکتر حسینی در خصوص انتزاع, فرماندار, سرکشی از برخی ادارات و انتخابات پیش رو در جدیدترین شماره نشریه “شهر فردیس” خواهید خواند./مهدی مزرئی

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا