تعطیلی نانوایی متخلف با شگردی خاص در فردیس

مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز از پلمپ و قطع سهمیه آرد یک واحد نانوایی فردیس به علت عدم رعایت ضوابط ساماندهی آرد و نان و استفاده از کارتخوان نانوایی در یک واحد مکانیکی خبر داد.

حجت اله هراتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:طی خبری درباره استفاده واحد مکانیکی از کارتخوان نانوایی برای دریافت اجرت خدمات مکانیکی در شهرستان فردیس ، مراتب در قالب گشت مشترک تعزیرات و جهاد کشاورزی و بازرسی صمت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ادامه سوء استفاده متصدی واحد نانوایی با دستور رئیس شعبه، سهمیه واحد نانوایی قطع و استعلامات لازم برای بررسی میزان پخت و کارکرد نانوایی و کشف تخلف احتمالی عرضه خارج از شبکه آرد در دستور کار قرار گرفت.

هراتی بیان کرد : استفاده از کارتخوان نانوایی ها در غیر نانوایی ها و در سایر اصناف تخلف بوده و شهروندان می توانند این موضوع را به شماره های ۱۲۴ بازرسی صمت و ۳۶۱۱۷ بازرسی اصناف گزارش کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده یک هزار و ۸۸۷ نانوایی متخلف طی سال گذشته در این استان برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز یادآور شد: این واحدهای متخلف در بازدید روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی ، بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف استان شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلفات شامل کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت و عدم رعایت مقررات نظام صنفی در خصوص عدم رعایت ساعات مصوب پخت بوده است.

وی خاطرنشان کرد : اکنون طرح ویژه نظارت بر نانوایی ها تشدید شده و بازرسان بر رعایت بهداشت فردی و محیط ، کیفیت ، وزن و رعایت نرخ های مصوب نظارت دارند.

هراتی گفت: با توجه تخلفات زیاد در سطح نانوایان و نارضایتی مردم از برخی واحد صنفی نانوایی به دلیل کاهش ساعات پخت و تعطیلی های خودسرانه و کم فروشی طرح تشدید نظارت بر این بخش به صورت ویژه اجرا شده است./ایرنا

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا