مدیریت شهری مشکین دشت به سوالات پاسخ داد

فردیس نیوز- نشست خبری مدیریت شهری مشکین دشت با حضور جمع کثیری از اهالی رسانه استان البرز، در سالن کنفرانس شهرداری این شهر برگزار شد.

به گزارش فردیس نیوز؛ در این نشست که از ساعت حدود ۱۰:۴۰ روز پنجشنبه برگزار شد، ۴ عضو شورا و شهردار شهر مشکین دشت، با مرور مختصری از خدمات ارائه شده به شهروندان در ۹۰ روز پایانی سال ۱۴۰۲، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

شهردار مشکین دشت
عکس از حسن سمیعی

در ابتدا ریاست فعلی شورای شهر مشکین دشت، دکتر فرمانی، با عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه، گفت: اهالی رسانه به عنوان دیده بانان مردمی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولین، نقش بسزایی در رفع معضلات شهری دارند.

علی سلگی، شهردار مشکین دشت نیز از ۹۰ خدمت در ۹۰ روز پایانی سال ۱۴۰۲ گفت و به سوالات، نقطه نظرات و انتقادات رسانه های استان گوش فرا داد.

نشست خبری مشکین دشت

وی در بخشی از پاسخ های خود به سوالات مطروحه گفت: برای کنترل ساخت و ساز در شهر، این مهم به «شهربان» ،به عنوان بخش خصوصی، واگذار شده است. شهربان ها نیز کمتر از ۲ ماهی می شود که مشغول فعالیت بوده و به منظور بهبود عملکرد، کلاس های آموزشی متناسب نیز برای آنها برگزار می شود.

شهردار مشکین دشت تصریح کرد: ساخت و ساز غیر مجاز خط قرمز ماست و خط افق را رعایت خواهیم کرد.

سلگی به نیاز های شهر مشکین دشت در حوزه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹ دستگاه اتوبوس اجاره ای داریم، ۶ دستگاه اتوبوس نو خریداری کرده ایم که ۳ دستگاه فعلا تحویل شده و منتظر تحویل ۳ دستگاه دیگر هستیم.

وی در خصوص پروژه های سطح شهر نیز گفت: سال های قبل معمولا ۲ سال یکبار پروژه ای افتتاح می شد ولی امسال برنامه ای داریم برای افتتاح چند پروژه در سال.

علی سلگی در خصوص سرانه های درمانی نیز گفت: با امضای قراردادی ،که طی هفته آینده رخ خواهد داد، زمینی واقع در خیابان شهید شیرودی که سابقا برای احداث ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود، عملیات اجرایی ساخت درمانگاهی تخصصی آغاز خواهد شد که بر اساس تعهدات پیمانکار در‌ مدت ۱۸ ماه تحویل و آماده تجهیز خواهد شد.

نشست خبری مشکین دشت

شهردار مشکین دشت در خصوص بیمارستان جنرال که در سفر اخیر ریاست جمهوری وعده داده شد نیز گفت: زمین ۵ هکتاری برای بیمارستان جنرال که وعده داده شده بود، دارای مشکلات قانونیست که پیگیر آن هستیم. ما فعلا باید سعی کنیم درمانگاه های تخصصی را افزایش دهیم.

وی در خصوص جمع آوری آبهای سطحی نیز پاسخ داد: این آبها از ۳ نقطه به سمت روستای فرخ آباد هدایت خواهد شد که البته با جلساتی که با دهیار محترم این روستا داشتیم جهت بهره برداری مناسب از این آبهای سطحی برنامه های خاصی خواهیم داشت.

سلگی در پاسخ به میزان بودجه محقق شده سال قبل و بودجه امسال نیز گفت: مجموع بودجه محقق شده سال ۱۴۰۲ حدود ۳۲۰ میلیارد تومان بوده که امسال نیز ۴۸۰ میلیارد بودجه برای شهر در نظر گرفته شده که البته با ایجاد درآمدهای پایدار میتوان این مبلغ را افزایش داد.

در همین راستا در حال حاضر حدود ۱۰ پیشنهاد سرمایه گذاری برای مشکین دشت در دست بررسی است.

شهردار مشکین دشت در پایان از تصویب عن قریب طرح جامع شهر مشکین دشت گفت و بیان داشت: طرح جامع به زودی مصوب خواهد شد، به دنبال آن هستیم که طرح جامع مشکلی از مشکلات مردم را حل کند. نه فقط دستورالعملی برای اجرا باشد./ مهدی مزرئی

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا