افزایش ۴ هکتاری فضای سبز فردیس

فردیس نیوز- مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری فردیس گفت: در طول سال گذشته با هدف تامین سرانه ها و توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار، ۴ پارک محلی در فردیس احداث و حدود ۴۰ هزار متر مربع به مساحت فضای سبز شهری افزوده شد.

حسین باباخانی با اشاره به هدف مدیریت شهری در توسعه فضای سبز و ایجاد سرانه ها، اظهار کرد: پروژه دریاچه و آبنمای موزیکال بوستان تندرستی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان که طراحی و اجرای آن از سال پیش آغاز شده بود، به عنوان اولین پروژه حوزه مدیریت سیما منظر و فضای سبز شهری در ابتدای سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید.

پارک بانوان فردیس
پارک بانوان فردیس

وی با بیان اینکه به منظور توسعه فضای سبز شهری و افزایش دسترسی شهروندان، ایجاد پارک‌های محلی به ویژه در مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت، افزود: در این راستا در سال ۱۴۰۲ چند پارک در مناطق مختلف شهر احداث شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت. از جمله پارک ساحل در حاشیه شرقی شهرک وحدت که با صرف ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از سال ۱۴۰۱ کلید خورد و در دیماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

مدیر سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری فردیس پارک ۱۷ شهریور را از جمله پروژه های افتتاح شده در بهمن ماه گذشته برشمرد و گفت: این پارک در مساحتی به وسعت ۹۶۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در ضلع شرقی بلوار تهرانی مقدم در مدت یک سال اجرا شد که دارای امکاناتی از جمله زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و… است.

وی به افتتاح اولین پارک بانوان در فردیس در اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: به منظور تحقق مطالبه شهروندان و توزیع عدالت اجتماعی احداث اولین پارک بانوان در زمینی به مساحت۱.۲ هکتار در جوار بوستان بهشت واقع در شهرک منظریه آغاز شد و با صرف اعتبار ۲۲ میلیارد تومان و امکانات مناسب برای بانوان در اسفندماه گذشته افتتاح شد. در این پارک علاوه بر امکانات مختلف، برای آبیاری فضای سبز یک مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی احداث شده است.

باباخانی ادامه داد: پارک گفتگو آخرین پروژه فضای سبز شهرداری فردیس در سال ۱۴۰۲ بود که این پارک با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در مساحت ۹۶۰۰ مترمربع در شهرک ۱۱۰ احداث شد و در روزهای پایانای سال به بهره برداری رسید. همچنین بازسازی دو پارک پارک اتحاد در رزکان و پارک اهری در منطقه اهری با رویکرد توسعه و ارتقای کیفیت انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه های سال آتی مدیریت شهری فردیس در حوزه فضای سبز، گفت: اجرای فاز دوم پروژه پارک بانوان در امتداد فاز اول این پروژه در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار و با طراحی باغ ایرانی در دستور کار قرار دارد.

همچنین گذر فردوس در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار در ضلع جنوبی پارک تندرستی با امکاناتی از جمله پارکینگ، سالن مطالعه، غرفه و آلاچیق در حال احداث است که امسال به بهره برداری می رسد.


مدیر سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری فردیس ، علاوه بر پروژه های عمرانی این حوزه، تقویت، اصلاح و بهسازی سیستم روشنایی پارک تندرستی نصب پایه چراغ‌‎های روشنایی و مبلمان شهری در پیاده راه حاشیه بلوار شهید ابراهیم اسمی غربی، توزیع ۱۱ هزار اصله نهال رایگان در بین شهروندان در هفته درختکاری و استقبال از بهار قرآن و بهار طبیعت با راه اندازی کارناوال گل، گلکاری فضای سبز شهری و … از جمله اقدامات مدیریت سیما و منظر شهرداری فردیس در سال ۱۴۰۲ بر شمرد.

وی افزود: سرانه فضای سبز فردیس حدود ۳.۴ متر مربع بوده است که با اضافه شدن پارک‌های فوق ۲/. متر مربع افزایش داشته و به بیش از ۳.۶ متر مربع رسیده است که این رقم با توجه به جمعیت شهر فردیس با استاندارد سرانه فضای سبز فاصله دارد و تلاش می کنیم با توسعه فضای سبز به ویژه در مناطق کم برخوردار به استانداردها نزدیک شویم./پایگاه خبری مدیریت شهری فردیس،

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا