آنچه در مورد کالابرگ باید بدانیم

فردیس نیوز- یکی از موضوعات داغ این روزها بحث کالابرگ الکترونیکی و ۲۲۰ هزار تومان شارژ اضافه یارانه هاست.

نحوه استفاده از مبلغ اضافه یارانه و اینکه این مبلغ برای کدام دسته از کالا ها قابل بهره برداری بوده، سردرگمی خاصی را میان برخی یارانه بگیران به وجود آورده است.

کالابرگ الکترونیکی

برای آشنایی بیشتر با کالابرگ الکترونیکی و نحوه استفاده از مبلغ شارژ اضافه یارانه، با امیر خردمند، عضو هیأت مدیره اتحادیه خواروبار شهرستان فردیس گفتگویی کردیم که ماحصل آن در ذیل آمده است.

امیر خردمند می گوید: کالابرگ الکترونیکی به خانوارهای دهک ۱ تا ۷ تخصیص داده شده و این طرح در سه مرحله برای خانوارهای فوق قابل استفاده است.

🔸مرحله اول ۱۸ بهمن
🔸مرحله دوم ۱۸ اسفند
🔸و مرحله سوم ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

نکته دیگر اینکه مهلت استفاده از مرحله اول  تا ۱۷ اسفند  است و در صورت عدم‌ استفاده توسط خانوارهای فوق در مرحله اول، به منزله انصراف بوده و مرحله دوم و سوم به آنها تعلق نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مهلت استفاده هر طرح یک ماه است و به شایعات توجه نکنید. همچنین از تمامی فروشگها و مغازه‌های داری این طرح می‌توانید به راحتی خرید نمایید.

عضو هیأت مدیره اتحادیه خواروبار شهرستان فردیس می گوید: شما میتوانید با هر کارت بانکی سرپرست خانواده از این طرح استفاده کنید و نیازی به همراه داشتن کارت واریز یارانه نیست.

لازم به ذکر است: فروش اجباری،  اجناس بنجل، تاریخ گذشته، تبلیغ برند خاص، گران‌فروشی و کم فروشی در فروشگاهای و مغازها  تخلف بوده و خانوارهای محترم می‌توانند در صورت مشاهده با شماره ۱۲۴ و یا به اتحادهای مربوطه گزارش دهند.

وی افزود: کارتخوان واحد صنفی در صورت تخلف در مرحله اول مسدود شده و باید برای رفع آن به اتحادیه مربوطه مراجعه کرده و با تعهد کتبی نسبت به فعال نمودن آن اقدام نماید. در صورت تکرار تخلف، کارتخوان ویژه کالابرگشان تا پایان دوره غیر فعال خواهد شد.

خردمند در پایان گفت: در این دوره  برخلاف مرحله اول واحدهای صنفی رتبه بندی شدند و هر واحد صنفی  با سقف معین خود می‌تواند فعالیت کند و در صورت پر شدن سقف تراکنش، کارتخوان واحد صنفی بصورت اتوماتیک غیر فعال خواهد شد.

امتیاز دهید

User Rating: 2.55 ( 2 votes)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا