طرح توانمندسازی بافت ناکارآمد فردیس اجرا می‌شود

فردیس نیوز- دفتر تسهیل گری و توسعه محلی فردیس در راستای ساماندهی و توسعه ی محله‌های واقع در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر فردیس و ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنین محلی با فعالیت در پنج حوزه تخصصی؛ شهرسازی، اجتماعی، حقوقی، مددکاری و اقتصادی تاسیس و راه اندازی شده است

این دفتر در بلوار شهید اسمی غربی فردیس واقع است و ساعت کاری آن نیز ۸ صبح تا ۱۵ عصر می باشد.

دفتز تسهل گری

پیشتر نیز زینب فروزان مهر در گفت‌وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری فردیس اظهار داشت: دفتر تسهیل گری و توسعه محلی شهر فردیس در جایگاه مشاور این شهرداری در زمینه تسهیل فرآیند بازآفرینی درمحله های ناکارآمد شهربه صورت رایگان در خدمت شهروندان است.

وی افزود: در همین راستا این دفتر با اولویت تسهیل پروسه های نوسازی دربافت های فرسوده با آسان کردن فرآیند صدورسند برای املاک قولنامه ای از طریق کمیسسیون ماده ۹ و همکاری با شهرداری و سازمان های ذیربط در راستای تسریع امور اداری و فنی در مواردی چون تجمیع پلاک و صدور پروانه ساختمانی فعالیت می کند.

زینب فروزان مهر
زینب فروزان مهر

مدیر طرح های توسعه شهری شهرداری فردیس با اشاره به نقش اینگونه دفاتر به عنوان رابط بین ساکنان و شهرداری و دستگاه های اجرایی تصریح کرد: با ایجاد حلقه های میانی ازمیان ساکنان بافت های یاد شده وبا شناسایی ظرفیت‌ها، پتانسیل ها، نقاط ضعف و ایرادهای موجود در بافت محله و جامعه محلی با رویکرد مشاوره محوری نهادهای مردمی، نهادهای دولتی و مدیریت شهری جهت ارتقای سبک زندگی آنان گام بر‌می دارد.

فروزان مهر با اشاره به تخصصی بودن اینگونه اقدامات تصریح کرد: دفتر تسهیل گری درپنج حوزه شهرسازی- معماری، اجتماعی، حقوقی، مددکاری و اقتصادی به ارائه ی خدمات و تسهیلات رایگان در خصوص توانمندسازی اجتماعی جامعه محلی، آموزش مهارت های مختلف، مددکاری و کار آفرینی می پردازد.

وی بیان کرد: این دفتر علاوه برنقش آگاهی رساننده آن به جامعه محلی با استفاده از روش های گوناگون از جمله انتشار بروشور، پوستر، بنر، ایجاد خبرنامه و برگزاری کارگاه های تخصصی به تقویت ارتباط شهرداری و دستگاه های اجرایی با ساکنین همان محل و تحقق پروژه های بازآفرینی در محله ها می پردازد.

فروزان مهرخاطرنشان کرد: امید است شروع فعالیت دفتر تسهیل گری که نقش میانجی بین مردم و مدیریت شهری دارد منجر به نیازسنجی درست در بافت محلی و ارائه خدمات مطلوب در حوزه های شناخته شده شود و سبب توانمندسازی جامعه محلی، توسعه و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح آن محله گردد.

وی درپایان تاکید کرد: با توجه به اینکه دفتر مذکور به عنوان بازوی اجرایی این شهرداری در بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد عمل می نماید از شهروندان می خواهیم درراستای پیگیری موارد مربوط به نوسازی در بافت های ناکارآمد به دفتر تسهیل گری واقع در نبش بلوار شهید اسمی( بهاران شرقی) مراجعه نمایند.

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا