اجرای پروژه مترو فردیس نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی است

فردیس نیوز- شهردار فردیس گفت: با توجه به نقش موثر اجرای فاز ۲ مترو فردیس در کاهش ترافیک شهر و حمل و نقل عمومی، تخصیص بودجه برای مترو فردیس در حال پیگیری است.

محمدرضا احمدی نژاد با بیان اینکه خط ۲ مترو در جریان سفر ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان البرز مطرح شد، اظهار کرد: این موضوع از معاونت امور عمرانی استانداری البرز در حال پیگیری است تا با تخصیص بودجه کار آغاز شود. از سوی دیگر با توجه به پیوستگی مترو فردیس با قطار شهری کرج، جلسات فنی با شهرداری کرج و مهندسان مشاور انجام شده است.

محمد رضا احمدی نژاد

وی با بیان اینکه فاز دو مترو در فردیس کارایی و اثرگذاری بسیار بالایی در کاهش ترافیک و حمل و نقل عمومی دارد؛ گفت: با توجه به اینکه بخشی از فاز دو مترو فردیس در حوزه شهرستان ملارد و استان تهران است که باید کار در سطح ملی پیگیری شود. امیدواریم سال آینده بودجه ای را به مترو فردیس تخصیص بدهند تا بتوانیم کار را آغاز کنیم.

تکمیل محور غربی فردیس

شهردار فردیس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تکمیل و توسعه معابر به ویژه محور غربی شهر فردیس در دستور کار است، افزود: برای تکمیل بلوار شهدای اقتدار در منطقه اسکویی، تملک بخشی از بافت های ریزدانه و قولنامه ای نیاز است که برای انجام آن مصوبه اجرای طرح تشویقی از شورای محترم اخذ شده و در صورت تملک، بازگشایی معبر انجام می‌شود.

وی تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کچویی را تکمیل کننده محور غربی شهر فردیس دانست و گفت: تملکات تقاطع غیر همسطح شهید کچویی طی جلساتی با جهاد کشاورزی، ندامتگاه شهید کچویی و سازمان جنگل‌ها و مراتع پیگیری شده است. با انجام تملکات و اجرای تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کچویی که در بودجه سال آتی پیش‌بینی شده است و اتصال بلوار شهدای اقتدار، محور غربی شهر فردیس تکمیل می شود.

آسفالت معابر خاکی فردیس

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳ رقم قابل توجهی برای آسفالت معابر خاکی پیش‌بینی شده‌است؛ بیان کرد: برای آسفالت معابر خاکی باید حداقل ۵۰ درصد از بافت معابر و ساختمان ها شکل گرفته باشد؛ چرا که با ادامه ساخت و ساز ها، حفاری و غیره آسفالت معبر از بین می‌رود.‌ در سال جاری بهسازی و آسفالت معابر اصلی از جمله بلوار های بیات، شهید سلیمانی، شهدا و غیره انجام می شود و در سال آتی اجرای عملیات بهسازی و آسفالت معابر فرعی به ویژه معابر خاکی شهر پیش بینی شده است.

وی در خصوص مطالبه شهروندان برای روکش آسفالت میدان شهید سلطانی به سمت جنوب، بیان کرد: این محدوده هنوز در محدوده خدماتی شهرداری کرج است. تعیین محدوده خدماتی شهرداری فردیس در حال نهایی شدن در شورای عالی شهرسازی است که در صورت انجام نسبت به بهسازی معبر اقدام می‌شود.

شهردار فردیس همچنین در خصوص ارائه خدمات به محدوده شهرک ناز، گفت: برای انجام خدمات روبنایی به شهرک ناز همچنان مشکلات وجود دارد و هنوز موانع برطرف نشده است. ضوابط قانونی برای ارائه خدمات به این منطقه پیش‌بینی‌شده و با حمایت فرمانداری جلساتی با مدیرکل راه و شهرسازی انجام شده که در حال پیگیری است. در صورت رفع موانع و حل مشکل قضایی، مانعی برای ارائه خدمات به شهرک ناز نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اعلام این خبر که نصب دوربین ثبت تخلفات در نقاط پرخطر شهر در دستور کار قرار دارد؛ افزود: در معابر پرخطر از جمله بلوار ۴۴ متری امام خمینی چند سرعت گیر نصب شده است، اما مشکل با سرعت گیر حل نمی‌شود. با اجرای فیبر نوری در سال جاری، نصب دوربین ثبت تخلف سرعت در بودجه سال آینده شهرداری فردیس پیش‌بینی شده و اجرا می شود.

احمدی نژاد سامانه ۱۳۷ را مسیر ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری دانست و گفت: اگرچه با توجه به حجم بالای تماس ها، رسیدگی به خواسته های شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری فردیس هنوز به سطح مطلوب نرسیده است؛ اما میزان پاسخگویی واحدهای مختلف در سامانه ۱۳۷ به صورت مستمر پایش و نظارت می شود تا بتوانیم به نقطه مطلوب و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان برسیم./ایگاه خبری مدیریت شهری فردیس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا