از زباله هایتان پول کسب کنید

فردیس نیوز- فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا نیاز شهرنشینی و از واجبات شهروندیست.

زباله که به طلای کثیف هم مشهور است، مشتریان فراوانی دارد. از مافیای زباله گرفته تا زباله گردها. اما ایجاد فرهنگ تفکیک زباله از مبدا، علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، موجب کاهش زباله گردی، هزینه های گزاف خدمات شهری و البته مدیریت بهتر جمع آوری پسماند در سطح شهر حواهد شد.

تفکیک رباله

تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد و بسیاری از فرهنگ سازی ها، نیازمند مشوق است. حال شهرداری فردیس به منظور تشویق مردم به تفکیک زباله از مبدا، خریدار زباله های خشک شهروندان شده است.

سید مصطفی آل یاسین، مدیر پسماند شهرداری فردیس در این خصوص می گوید: “به منظور ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا، غرفه خرید پسماند خشک در روبروی شهرک دهکده بازگشایی شده است.”

جمع آوری زباله های خشک در منزل کاری ساده و بدون مشکل است. فقط اندکی حوصله و سلیقه می خواهد و البته انگیزه. این انگیزه اگر با پول تامین شود که چه بهتر. همه زباله های خشک با ارزش هستند. هر زمان که مسیرتان اطراف دهکده خورد، زباله هایتان را با نرخ مصوب به شهرداری بفروشید.

آل یاسین می گوید: غرفه خرید پسماند همه روزه باز است و شهروندان می‌توانند پسماندهای خشک از جمله، پلاستیک، آهن، آلومینیوم، نان و غیره را به این غرفه‌ها بفروشند./شهرفردیس

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا