تصویب طرح جامع شهر فردیس در شورای برنامه ریزی استان البرز

فردیس نیوز- محمدرضا احمدی نژاد از تصویب طرح جامع شهر فردیس در شورای برنامه ریزی استان البرز خبر داد و اظهار کرد: برابر این طرح و با حمایت‌های امام جمعه و فرماندار شهرستان فردیس، محدوده روستای سرحداباد به شهر فردیس الحاق شد.

احمدی نژاد

وی در ادامه با اشاره به اینکه تهیه طرح جامع شهری پیش نیاز تهیه و تصویب طرح‌های تفصیلی است، عنوان کرد: مصوبه امروز شورای برنامه‌ریزی استان پیش درآمدی بر حل مشکلات و مسائل شهری، حمل و نقل و ترافیک شهر فردیس است.

احمدی نژاد اضافه کرد: شهرداری فردیس به جهت برون رفت از مشکلاتی که گریبانگیر طرح‌های شهری به دلیل زمان بر بودن تهیه و تصویب آنهاست، انعقاد قرارداد طرح تفصیلی شهر فردیس را پیش از اتمام و تصویب طرح جامع انجام داده است.

وی تصریح کرد: بدیهیست با تصویب طرح جامع شهر فردیس در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بخش عمده‌ای از مطالبات شهروندان فردیسی از جمله آرامستان و الحاق محدوده روستای سرحدآباد به شهر فردیس تامین و بخشی از سرانه‌های خدماتی در این شهر محقق خواهد شد.

شهردار فردیس خاطرنشان کرد: گام بعدی شهرداری فردیس تسریع در روند تهیه و تصویب طرح تفصیلی خواهد بود تا اجرایی شدن اهداف کلانی که در طرح جامع دیده شده را پیش رو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهری نوعی برنامه ریزی شهری است که به توسعه فیزیکی یک شهر در دراز مدت مربوط می شود، گفت: این طرح معمولا بازه زمانی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال آینده را پوشش می دهد.

احمدی نژاد توضیح داد: قالب طرح جامع شهری می‌تواند متفاوت باشد، اما اساسا یک سند برنامه ریزی بلند مدت پویا است که چارچوبی برای رشد آینده شهر را فراهم می کند./پایگاه خبری مدیریت شهری

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا