اولین جشنواره ملی سرود‌های انقلابی در فردیس برگزار می‌شود

فردیس نیوز- علی اصغر خانکی، مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان فردیس گفت: اولین جشنواره ملی سرود (آواها) و نوا‌های انقلابی به میزبانی شهرستان فردیس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد فردیس و کانون بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار می‌شود.

خانکی افزود: علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از یک تا ۳۱ شهریور ماه به دبیرخانه جشنواره یعنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس ارسال کنند.

این مسئول تصریح کرد: آوا‌ها و نوا‌های انقلابی درپیشبرد اهداف نظام و این سرود‌ها در کنش مردم برای حضور در میدان در زمان‌های ضروری نقش بی‌بدیلی داشتند.

سرود

وی گفت: برای مثال همه مردم به ویژه دهه ۶۰ به قبل با آهنگ‌های صادق آهنگران از دوران دفاع مقدس خاطره دارند و نوا‌های انقلابی این مداح اهل بیت (ع) در دوران جنگ تحمیلی و برای حضور مردم در جبهه نقش بسیار مؤثری داشت.

خانکی ادامه داد: سرود‌های انقلابی همچنین در حفظ روحیه حماسی در نسل جوان نقش بی‌بدیلی دارند و سرود ماندگار «سلام فرمانده» به دلیل آهنگ حماسی آن در کل دنیا منتشر شد و نسل جوان به شدت تشنه این آثار بوده و هستند.

این هنرمند گفت: گروه‌های سرود سراسر کشور می‌‎توانند در این جشنواره شرکت و افتخارآفرینی کنند زیرا گروه‌های بسیاری با فرمایش مقام معظم رهبری به صورت خودجوش تشکیل و فعالیت می‌کنند و شناسایی و ساماندهی این گروه‌ها می‌تواند ظرفیت بی‌بدیلی باشد.

وی افزود: بدون هنر هیچ انسانی به کمال نمی‌رسد و قابل تصور نیست. دستیابی به کمالات انسانی بدون ابزار، درک، خلق زیبایی‌ها و آثار هنری مؤثر نخواهد بود.

خانکی بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت از فقدان تربیت رنج می‌بردبنابراین باید به دنبال خلق موقعیت‌های تربیتی برای نهادینه شدن آموزه‌های تربیتی باشیم و سرود یکی از بهترین این ابزار‌ها است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و از برگزیدگان با اهدای جوایز نفیسی تجلیل خواهد شد./البرز خاتون

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا