نیروگاه فردیس 40 درصد آب شرب شهر را مصرف می کند

فردیس نیوز- امام جمعه فردیس گفت: آرامستان مطالبه مردم است و اگر انجام‌نشود، نکات پشت پرده این موضوع را شفاف افشا خواهم کرد .‌ شورا و شهرداری فردیس هم موضوع آرامستان را جدی بگیرد.‌ استاندار البرز بگوید چرا این کار متوقف شده است ؟! چرا تعلل می‌کنند؟! شفاف بگویند.

حجت الاسلام سید ایراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان با انتقاد از توقف مراحل اجرائی آرامستان فردیس، خواستار شفاف سازی از سوی استاندار البرز شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی
امام جمعه فردیس

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم موضوع آرامستان است، پس از کلی پیگیری، استاندار البرز گفتند آرامستان فردیس در شورای عالی برنامه ریزی تصویب شده است. حالا که از شورا و شهرداری پیگیری می‌کنیم‌، آقایان می‌گویند مدیر کل راه و شهرسازی استان جلوی کار را گرفته‌ است.

حسینی گفت: جلوگیری از ایجاد آرامستان در فردیس سنگ اندازی است. آرامستان مطالبه مردم است و اگر انجام‌نشود، نکات پشت پرده این موضوع را شفاف افشا خواهم کرد.‌ شورا و شهرداری فردیس هم موضوع آرامستان را جدی بگیرد. استاندار البرز بگوید چرا این کار متوقف شده است؟! جرا تعلل می‌کنند؟! شفاف بگویند.

انتقال زندان فردیس

وی همچنین با اشاره به انتقال زندان رجائی شهر و پس از آن زندان قزلحصار از استان، تصریح کرد. انتقال زندان فردیس مقدم بر آنهاست. چرا که مصائب زیادی برای فردیس دارد. علاوه براینکه حضور زندانیان و خانواده‌هایشان مشکلات فرهنگی اجتماعی برای شهر ایجاد می‌کند. فردیس متراکم ترین شهر کشور و سومین شهر متراکم دنیاست که با کمبود زمین مواجه است.

امام ‌جمعه فردیس اظهار کرد: اراضی زندان ۵۰-۶۰ هکتار است که برای ایجاد سرانه‌ها می‌تواند کمک باشد. دیگر اینکه در مسیر همت جنوب قرار دارد و چند سال دیگر باید تخریب شود. پس نماینده مجلس کمک کند تا زودتر این اتفاق بیافتد.‌ از رئیس دستگاه قضا توقع داشتیم که با توجه به مشکلات فردیس، خروج زندان از فردیس را دد اولویت قراردهد، چرا که محروم‌ترها باید در اولویت خدمت قرار بگیرند.

ایجاد شبکه فاضلاب در فردیس

وی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد شبکه فاضلاب در فردیس، بیان کرد: شنیده‌ام نیروگاه منتظر قائم از آب شرب استفاده می‌کند و براساس گفته مسوولان ۴۰ درصد آب شرب مردم در نیروگاه استفاده می شود. درحالیکه باید از پساب استفاده کند. با این کمبود آب که مردم صبدر و فهمیم فردیس تحمل کردند، با وارد کردن چاه‌های نیروگاه به شبکه شرب، حداقل بخشی از مشکلات کم آبی از این طریق برطرف شود./فارس

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا