ثبت نام ۷۹۵ البرزی متقاضی نمایندگی مجلس دوازدهم

فردیس نیوز- رئیس ستاد انتخابات استان البرز در خصوص آمار ۵ روزه ی پیش ثبت نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان روز پنجم، ۷۹۵ نفر متقاضی نمایندگی مجلس دوازدهم در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده و ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

مرتضی ولی پوری با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت‌نام روزانه در سامانه جامع انتخابات استانداری البرز، در روز اول: ۲۱۶ نفر، روز دوم: ۱۶۱ نفر، روز سوم: ۱۷۶ نفر، روز چهارم: ۱۱۲ نفر و در روز پنجم: ۱۳۰ نفر نسبت به پیش ثبت نام خود در پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir اقدام کرده اند.

وی در خصوص ترکیب سنی متقاضیان یادآور شد: از این تعداد ۳۹ درصد متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۳۷ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۹ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۵ درصد نیز بین ۶۰ تا ۷۵ سال دارند.

مرتضی ولی پور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز همچنین در خصوص ترکیب جنسیتی متقاضیان عنوان کرد: ۱۹ درصد متقاضیان را خانم ها و ۸۱ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

شهرستان کرج بیشترین میزان استقبال متقاضیان را دارد

ولی پوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان کرج تاکنون بیشترین میزان استقبال متقاضیان را داشته است، خاطر نشان کرد: به نسبت دو کرسی نمایندگی مجلس در مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد ۳۳۵ نفر ثبت نام های صورت گرفته مربوط به شهرستان کرج بوده است.

بخش دیگری از سخنان رئیس ستاد انتخابات استان البرز به میزان استقبال بانوان بازگشت. وی در این رابطه گفت: میزان استقبال بانوان از پیش ثبت‌نام انتخابات در مجموع در سطح استان ۱۹ درصد و مراکز حوزه انتخابیه : (کرج، فردیس و اشتهارد ۲۰ درصد می باشد. این میزان در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ نیز ۱۸ درصد است.

ولی پوری همچنین در خصوص ترکیب تحصیلی متقاضیان افزود: ۷۰ درصد متقاضیان کارشناسی ارشد، ۱۷ درصد کارشناسی با سابقه ایثارگری یا نمایندگی مجلس و ۱۰ درصد دکترا و ۳ درصد مدرک حوزوی هستند.

به گفته وی ۶ نفر از متقاضیان مشمول ماده ۲۹ یعنی مدیران و مسئولان هستند که باید استعفای خود را ارائه دهند.

گفتنی است پیش ثبت نام از متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز شده و تا فردا، ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ به مدت ۷ روز ادامه دارد. در این راستا متقاضیان می توانند از طریق پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir به لینک «ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» وارد و با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز به شرح زیر در مهلت یاد شده، درخواست پیش ثبت نام خود را ثبت کنند./کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان البرز

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا