جوابیه آبفای البرز در مورد کم آبی در فردیس

فردیس نیوز- روابط عمومی آبفای البرز اعلام کرد: به دلیل افزایش شدید دمای هوا طی هفته های اخیر و شدت یافتن آن از ۱۱ مرداد موجب رشد مصرف آب در محدوده ی شهرستان فردیس شد؛ ضمن اینکه عواملی چون وجود باغ ویلاها و تراکم بالای جمعیت فردیس نیز مزید بر علت شده و افت فشار و قطع آب را در برخی نقاط تشدید کرد.

اگر چه پیش بینی های لازم برای کمبودهای احتمالی آب از جمله جایگزینی و راه اندازی چاه های جدید به کار گرفته شده بود اما میزان مصرف بر تولید آب فزونی یافت و شاهد افت فشار و گاهی قطعی آب بخصوص در طبقات بالای ساختمانها در برخی مناطق فردیس بودیم.

به هرحال برای جبران مشکلات ایجاد شده در شبکه توزیع چند اقدام مدنظر قرار گرفت که حفر، تجهیز و بهره برداری از ۲ حلقه چاه جدید و اتصال ۹ حلقه چاه کمکی از شهرداری و سازمان غله به شبکه توزیع آب صورت گرفت و بدین ترتیب در حال حاضر وضعیت آبرسانی به حالت عادی بازگشته است.

اما اقدامات اساسی دیگری همچون اجرای باقیمانده خط انتقال آب سطحی از کرج به فردیس با لوله هایی به قطر ۵۰۰ میلی لیتر از میدان استاندارد به سمت فردیس در حال تکمیل و اتمام است و پیش بینی می شود طی روزهای آینده به بهره برداری برسد.

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا