جزئیات جدید لایحه عفاف و حجاب

فردیس نیوز- در این لایحه کشف حجاب بانوان، برهنگی بدن و پوشیدن لباس‌های نازک بدن‌نما جرم‌انگاری شده و کسانی که این جرم‌ها را مرتکب شوند پس از شناسایی از طریق سامانه‌های هوشمند تا ۳ بار تذکر می‌گیرند و جریمه نقدی می‌شوند و درصورت تکرار جرم برای بار چهارم به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

چنانچه جرم کشف حجاب در خودرو انجام شود، راننده تا دو بار تذکر می‌گیرد و جریمه می‌شود اما بار سوم هم جریمه شده و هم ماشین ۷ روز توقیف الکترونیک می‌شود. شناسایی و تذکر هم از طریق سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود.

مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های دولتی و عمومی هم چنانچه کشف حجاب کنند از دریافت خدمات اداری آن دستگاه محروم خواهند شد.

در اماکن غیردولتی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و اماکن ورزشی، تفریحی و هنری و… هم اگر کشف حجابی انجام شود آن مرکز بار اول اخطار تعطیلی می‌گیرد و بار دوم یک هفته و بار سوم دو هفته تعطیل خواهد شد.

عفاف و حجاب

اگر افراد مشهور و تاثیرگذار کشف حجاب کنند مجازات آنان یک درجه شدیدتر می‌شود و ۳ ماه تا یک سال از فعالیت حرفه‌ای محروم می‌شوند. افرادی هم که در فضای مجازی کشف حجاب را تبلیغ کنند بار اول پلیس علاوه بر حذف صفحه‌شان به آن‌ها تذکر می‌دهد و اگر به فعالیتشان ادامه دهند بار دوم صفحه‌شان حذف می‌شود و ۳ تا ۶ ماه از دریافت خدمات اینترنتی محروم و جریمه نقدی می‌شوند و بار سوم به دادگاه معرفی خواهند شد.

هیچ‌کس حق ندارد به‌اسم امر به معروف یا نهی از منکر با بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نکرده‌اند برخورد فیزیکی کند، تهمت و افترا بزند یا آن‌ها را تهدید کرده و حریم خصوصی‌شان را نقض کند. درصورتی که کسی این کارها را بکند مجازات خواهد شد.

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا