انتزاع، سرعت بیشتری به پیشرفت شهرستان فردیس خواهد داد

خداداد کاشفی فرماندار فردیس، در مراسم افتتاح کمپ ماده ۱۶ شهرستان فردیس که با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور برگزار شد، گفت: شهرستان فردیس متراکم ترین شهرستان از لحاظ جمعیت در استان البرز و بلکه کشور است.

وی ادامه داد: میزان و تراکم جمعیت از یک سو و از سوی دیگر کمبود سرانه‌ها در شهرستان مظلوم فردیس سبب شده تا این شهرستان نتواند از سرعت رشد مناسب و خدمات دهی بهینه به مردم برخوردار باشد.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه قضایی در فردیس با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه هستیم. طبق استاندارهای حوزه قضایی باید ۵۰ قاضی در این شهرستان داشته باشیم در این شهرستان به شدت با این معضل مواجه بوده و همین امر باعث طولانی شدن روند دادرسی در شهرستان فردیس شده است.

فرماندار شهرستان فردیس ادامه داد:در حوزه زیر ساخت هم به نسبت آنچه که نیاز شهرستان است ، امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی به شدت مشهود بوده و فضای موجود مناسب شهرستان نیست.

کاشفی به کمبود زمین برای تامین سرانه های مختلف آموزشی،ورزشی و غیره اشاره کرد و گفت: تقاضای ما انتقال زندان فردیس به خارج از شهرستان است تا بتوانیم ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از وجود زندان در فردیس، از این فضا برای تامین سایر سرانه‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین از مسئولان قضایی برای انتزاع فردیس از کرج و تعیین حریم شهرستان درخواست حمایت و همراهی کرده و اظهار داشت: متاسفانه حریم شهرستان هنوز مشخص نیست و ما حریف شهرداری کرج نمی‌شویم تا در حوزه انتزاع همکاری لازم را داشته باشد.
کاشفی افزود: هنوز اسناد زمین‌ها به نام شهرداری فردیس منتقل نشده است.

این فرماندار در ادامه گفت: در حال حاضر اراضی مورد نیاز برای احداث ۸ اداره توسط شهرداری تامین شده اما بیشتر ادارات همچنان با مشکل جا و استقرار در شهرستان مواجهند.

‌فرماندار فردیس همچنین با اشاره به افتتاح کمپ ماده ۱۶ و جمع آوری معتادان متجاهر، بیان کرد: شهرستان فردیس جرم‌خیز است و وجود کمپ ماده ۱۶ می تواند در کاهش جرایم به ویژه سرقت‌های خرد موثر باشد.

گفتنی است کمپ ماده ۱۶ فردیس با ظرفیت ۲۵۰ نفر در مکانی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیز شده که یک میلیارد تومان توسط شهرداری و مابقی توسط بخش خصوصی تامین شده است.

لازم به توضیح رییس سازمان زندانهای کشور به همراه رییس قوه قضاییه بعدازظهر روز پنجشنبه به استان البرز سفر کرده است/روابط عمومی فرمانداری شهرستان فردیس

امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا