طرح تعیین وضعیت اشتغال اتباع خارجی در استان البرز آغاز شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام این خبر گفت: آن دسته از اتباع افغانستانی که در طرح بازشماری و سرشماری سال جاری شرکت و ثبت نام کرده اند باید در طرح تعیین وضعیت اشتغال خود با مراجعه به سامانه http://kanoonnobat.ir/ نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک جهت دریافت کارت اشتغال اقدام کنند.

دارابی

عبدالله دارایی در ادامه افزود: پیرو هفدهمین نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، اتباع محترم افغانستانی با مراجعه به دفتر کفالت استان زمان تشکیل پرونده و تکمیل مدارک در سامانه یاد شده اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: پس از تکمیل اطلاعات مربوط به تبعه خارجی در سامانه فوق، نوبت دهی جهت مراجعه به دفتر کفالت انجام و از طریق شناسه این کانون ، زمان مراجعه تعیین و پروانه اشتغال جهت متقاضی صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برابر مواد ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. کارفرمایانی که بدون داشتن مجوز نسبت به کارگیری اتباع خارجی اقدام کنند مشمول جرایم سنگین خواهند شد و در صورت تکرار جریمه دو برابری برای واحدهای مذکور اعمال می شود.

عبدالله دارایی در پایان گفت: طبق ماده ۱۲۲ قانون کار صدور مجوز و پروانه اشتغال برای اتباع خارجی برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان ها است و این مجوز برای مدت یکسال ساده و قابل تمدید می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا