وعده وزیر راه بر تکمیل بزرگراه شمالی کرج

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سلامت مردم در جاده ها گفت : باید تلاش هایمان در بحث ایمنی و هوشمندسازی راه ها تا کنترل و مهار حداکثری سوانح رانندگی پیش ببریم .

مهرداد بذر پاش در آیین گشایش متمرکز ۳۵۰ پروژه راهداری کشور که روز شنبه در کرج برگزار شد ، افزود: جان انسان ها بسیار با ارزش است که خداوند متعال در قرآن هم به آن اشاره فرموده اند.
وی ادامه داد: امروز حتی یک نفر در جاده ها کشور نباید جان خود را از دست دهد و باید هدفگذاری ما بر این مبنا باشد که حتی یک نفر جان خود را از دست ندهد، ما به عنوان متولیان امور باید بحث ایمن سازی جاده ها را اولویت قرار دهیم .

بذرپاش بیان کرد: علاوه بر اینکه رانندگان باید در جاده ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند،باید دوربین های کنترل سرعت امثال آن توسط راهداری باید جانمایی شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید به سمت روش های نوین حرکت کنیم، گفت: براین اساس اگر راننده ای خواست سرعت غیر مجاز داشته باشد نتواند دست به تخلف بزند که در این راستا کارهای مشترک پلیس و وزارت راه باید در دستور کار قرار گیرد.
بذرپاش با بیان اینکه نقاط حادثه خیز پس از شناسایی به سرعت اصلاح می شود، اظهار کرد: نهضت بزرگ رفع نقاط حادثه خیز تا رسیدن به نقطه نهایی باید پیگیری شود.
وی با بیان اینکه نهضت رفع نقاط حادثه خیز در کشور در دستور کار تمام استان قرار گرفته است، تصریح کرد: بخش زیادی از ۸۷۸ نقطه حادثه خیز جاده ای کشور تا پایان دولت سیزدهم برطرف می شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از ابتدای سال آینده جدی گرفتن رفع نقاط حادثه خیز و پرخطر کشور از اولویت های کاری در دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است.
وی گفت : در طول برنامه پنج ساله باید بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی کشور را کاهش بدهیم ضمن آنکه تا شب عید ۱۴۰۲ نیز ایمن سازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها باید اجرا شود و در ایام نوروز حوادث را به حداقل برسانیم.
بذرپاش اظهار کرد: استان البرز در مسیر ۱۴ استان کشور قرار دارد که طرح تکمیل بزرگراه شمالی کرج که به روان سازی ترافیک البرز می انجامد در دستور کار قرار دارد.حجم ترافیک سنگین مشکلات زیادی برای مردم استان البرز به وجود آورده است و وزارت راه و شهرسازی آماده همکاری در روان سازی ترافیک و کاهش بار مشکلات ترافیکی این استان است که این اقدام در صرفه جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفت وقت مردم موثر است ./روابط عمومی استانداری البرز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا