3 میلیون دانش آموز همچنان محروم از آموزش مجازی

3 میلیون دانش آموز همچنان محروم از آموزش مجازی

احمدحسین فلاحی با اشاره به وجود بیش از 3 میلیون دانش آموز محروم از ابزارهای آموزشی در آموزش های مجازی به لزوم برپایی کلاس های آموزشی حتی با تعداد اندک تاکید کرد.

آموزش مجازی همچنان با شیوع همه گیری کرونا در کشور ادامه دارد و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از فواید آموزش حضوری بی بهره اند.

بیش از 3 میلیون دانش آموز در کشورمان از امکانات آموزشی برای بهره مندی از آموزش مجازی وجود دارند، این درحالی است که به 300 هزار دانش آموز توسط ارگان های مختلف تبلت و وسایل کمک آموزشی داده شده است. علاوه بر این کارشناسان و مسئولان آموزشی بارها از ابتدای شیوع کرونا بر فواید آموزش حضوری نسبت به مجازی تاکید کرده اند. به نظر می رسد که می توان با ایجاد یکسری برنامه ریزی ها کلاس های آموزشی را در مناطق محروم و سایر مناطق به صورت حضوری و البته با رعایت نکات بهداشتی و تعداد کم برپا کرد

مشکل بیش از 3 میلیون دانش آموز با آموزش مجازی

احمدحسین فلاحی در مورد تاثیر کرونا بر آموزش کشور و دانش آموزان به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: متاسفانه برخی از مناطق کم برخوردار، روستاها و حاشیه شهرها یا زیرساخت هایشان مشکل دارد، یا از نظر پهنای باند مشکل دارند و از امکانات سخت افزاری محروم هستند.

فلاحی در خصوص آمار دانش آموزانی که با مشکلات آموزش مجازی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: تا کنون از بین 3 میلیون و 500 هزار دانش آموزی که با مشکلات آموزش مجازی مواجه بودند، حدود 200 یا 300 هزار دانش آموز از امکانات آموزشی مثل تبلت و امثالهم برخوردار شدند. با این حال بیش از 3 میلیون دانش آموز در کشور همچنان با مشکلات آموزشی روبرو هستند.

سیر خطرناک ترک تحصیل کنندگان در مناطق محروم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد وضعیت دانش آموزان محروم تاکید کرد: وضعیت 3 میلیون دانش آموزی که به آن ها اشاره کردیم به گونه ای نیست که کلاً از همه امکانات آموزشی محروم باشند.

احمدحسین فلاحی در رابطه با وضعیت ترک تحصیل دانش آموزان و محصلان به دلیل شیوع کرونا و عقب افتادن از دروس آموزشی ابراز داشت: یکسری از مناطق کشور با سیر خطرناک ترک تحصیل کنندگان روبرو هستند. باید توجه داشت که اگر چنانچه در امر تحصیل و آموزش وقفه ای ایجاد شود، بازگرداندن دوباره محصلان به آموزش و فضای آموزشی کار دشواری است. بنابراین امیدواریم این وضعیت ادامه دار نشود و واکسن های کرونایی که در کشور در حال ورود یا ساخته شدن هستند به یاری مردم بشتابند.

دانشجویان در نیمسال اول و دوم با شیوع کرونا آیسب جدی دیدند

فلاحی در خصوص سرنوشت کسانی که به بهانه کرونا مجبور به ترک تحصیل شدند، گفت: متاسفانه اگر همین روند ادامه پیدا کند، در آینده بازماندگان از تحصیل زیادی را در کشور داشته باشیم که زیبنده جامعه ما نیست.

نماینده همدان در مجلس در خصوص کاهش سطح علمی کشور با شیوع کرونا ابراز داشت: با توجه به این که ما در نقاطی از کشورمان زیرساخت های آموزش مجازی را در اختیار نداشتیم و این موضوع هم در مدارس و دانشگاه ها وجود داشت، مثلاً دانشجویان در نیمسال اول آسیب جدی از نظر آموزشی دیدند، در نیمسال دوم هم بصورت نه چندان مطلوبی توانستند با آموزش های مجازی و الکترونیکی کنار بیایند.

احمدحسین فلاحی ادامه داد: اکنون می توانیم ارزیابی کلی داشته باشیم و بفهمیم که چقدر از دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های مجازی بودند، شرکت فعال در کلاس ها داشتند و بازدهی آن ها چقدر بود.

لزوم برگزاری کلاس ها حتی با تعداد کم

فلاحی در خصوص میزان آسیب دختران نسبت به پسران در شهرهای کوچک در حوزه مشکلات آموزشی گفت: محرومیت فضاهای آموزشی بستگی به دختر و پسر بودن ندارد. علاوه بر این فضای خانوادگی و دوری راه مدرسه تا خانه و امثالهم مشکل همه دانش آموزان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش در پایان در خصوص راه های حل مشکلات آموزشی در مدارس با توجه به همه گیری کرونا در کشور اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگان مجلس به وزارت علوم و آموزش و پرورش نامه ای ارسال کرده اند که آموزش مجازی همیشه هم مضر نیست و می توان با تعداد کم کلاس های آموزشی را برگزار کرد. در بسیاری از مناطق محروم که از امکانات آموزشی کمی برخوردارند، امکان آموزش حضوری با تعداد کم وجود دارد و می توان حداقل در این مناطق، آموزش ها را بصورت حضوری پیگیری کرد. علاوه بر این ها در یکسری از رشته ها مثل رشته فنی و حرفه ای آموزش مجازی دیگر معنایی ندارد. بنابراین باید سازوکاری اندیشیده شود تا دانش آموزان و محصلان از فواید آموزش حضوری بهره مند شوند. 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
SecImgSes
* نظر:
حوزه و دانشگاه