سیستم پرداخت الكترونیكی عوارض خودرو در منطقه 10 شهرداری كرج راه اندازی شد

توسعه شهرداری الکترونیک مترادف با تحقق عدالت اجتماعی

فردیس نیوز - معاون اداری و مالی منطقه 10 شهرداری کرج از راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو در واحد درآمد این نهاد خبر داد و از آن اقدامی در راستای تکریم ارباب رجوع و تحقق شهرداری الکترونیک یاد کرد.

به گزارش فردیس نیوز ، محمدرضا زاده نورگفت : نحوه پرداخت عوارض خودرو در گذشته به این نحو بود که شهروندان پس از مراجعه به واحد درآمد منطقه نسبت به تهیه قبض پرداخت اقدام می کردند و سپس با مراجعه به شعب یکی از بانک های منتخب و ایستادن در صف های طولانی مبلغ مورد نظر را واریز می کردند. همچنین مجددا رسید قبض پرداخت را تحویل واحد درآمد می دادند تا برگ تسویه در اختیار ایشان قرار بگیرد که این پروسه ضمن اتلاف وقت شهروندان، موجب نارضایتی و گلایه مندی ارباب رجوع شده بود.

این معاون اضافه کرد: به جهت طی پروسه طولانی برای پرداخت عوارض خودرو، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه ترجیح می دادند به جای پرداخت سالانه این بدهی، آن را در زمان خرید و فروش خودرو تسویه کنند که همین امر موجب کاهش سطح درآمدهای منطقه شده و مشکلاتی را در جذب منابع مالی ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه با تهیه و نصب سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو در واحد درآمد منطقه دیگر نیازی به مراجعه شهروندان به بانک نیست، اذعان داشت: اکنون مالکان وسایل نقلیه با در دست داشتن کارت عابر بانک می توانند از دستگاه pos نصب شده در واحد درآمد استفاده کرده و نسبت به پرداخت عوارض مشمول اقدام نمایند.

این مسئول شهری خاطر نشان کرد: با تحقق شهرداری الکترونیک و ارایه خدمات در فضای مجازی می توان به کاهش ترافیک، مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا کمک شایانی کرد؛ ضمن آنکه موجب صرفه جویی در هزینه های جاری و افزایش درآمدهای عمومی شهرداریها نیز می شود.

معاون منطقه 10 شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنانش از تهیه مقدمات استقرار سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی در واحد درآمد این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به استقبال مطلوب شهروندان از سیستم پرداخت الکترونیک عوارض خودرو، مشابه این خدمت به منظور پرداخت عوارض نوسازی در نظر گرفته شده و در آینده ای نزدیک شاهد پیاده سازی و عملیاتی کردن آن خواهیم بود.

زاده نور در پایان گفت: حرکت دولتها و شهرداری ها در عصر کنونی گرایش به الکترونیکی کردن ارایه خدمات است؛ چرا که افزایش مراجعات حضوری شهروندان به ادارات موجب افزایش هزینه ها، نارضایتی شهروندان، ظهور تخلفات اداری، پارتی بازی و... شده و در مقابل، توسعه شهرداری الکترونیک مترادف با تحقق عدالت اجتماعی، تکریم حقیقی ارباب رجوع، شهروند مداری و ایجاد فضای سالم اداری و مالی است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
SecImgSes
* نظر:
حوزه و دانشگاه